Projektas „Improvizacijos modelis: mokyklos bendruomenės
narių komunikacinių, saviraiškos ir
kūrybinių gebėjimų ugdymas“
Šiuolaikinėje mokykloje viena iš pagrindinių
problemų yra atskirų grupių formavimas, abejingumas ir savitarpio
supratimo stoka. Kaip rodo tyrimai, netolerancijos išmokstama būtent
mokyklose. Sumažėjęs neformalus bendravimas ne tik stato "sienas",
bet ir skatina moksleivių uždarumą, mokytojų baimę naujiems ugdymo
metodams.
Europos socialinio fondo agentūrai paskelbus
kvietimą teikti paraiškas, pagal Lietuvos 2007-2013 metų laikotarpio
Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto
,,Mokymasis visą gyvenimą VP1-2.2-ŠMM-05-K priemonės ,,Kalbų mokymo,
verslumo ugdymo ir inovatyvių švietimo metodų kūrimas ir diegimas“,
Viešoji įstaiga “Andriaus Žebrausko improvizacijos teatras ir
mokykla” pateikė projektą „Improvizacijos modelis: mokyklos
bendruomenės narių komunikacinių, saviraiškos ir kūrybinių gebėjimų
ugdymas“. Pateiktas projektas buvo įvertintas teigiamai ir šiam
projektui įgyvendinti 2010 m. lapkričio 25 d. buvo pasirašyta
projekto finansavimo ir administravimo sutartis.
Projekto metu bus
apmokyti 10 skirtingų apskričių mokyklų mokytojai, mokiniai, jų
tėvai bei jaunimo organizacijos atstovai. Mūsų gimnazija tapo
vienu iš vienuolikos šio projekto partnerių.
Gimnazijos bendruomenės nariams (dvylikai mokytojų, šešiems
tėveliams, trisdešimt dviems I-IV gimnazijos klasių mokiniams) teks
puiki galimybė išbandyti naują, Lietuvoje unikalų improvizacijos
modeliu paremtą ugdymo metodą. Tokį išbandymą pasiūlė projekto
„Improvizacijos modelis: mokyklos bendruomenės narių komunikacinių,
saviraiškos ir kūrybinių gebėjimų ugdymas“ sumanytojas ir
organizatorius aktorius Andrius Žebrauskas. Jam talkina aktorius
Audrius Bružas. Projekto dalyviai, gimnazijos mokytojai,
improvizacijos pagalba, mokymosi procesą padarys daug efektyvesnį,
išmoks patraukti auditorijos dėmesį bei išlaikyti susidomėjimą,
efektyviau perteikti informaciją auditorijai. Mokiniai išmoks
suprasti save ir kitus, įgis atsparumo patyčioms, išmoks toleruoti
kitaip mąstančius ar atrodančius. Improvizacijos įgūdžiai leis
labiau suprasti literatūros, visuomenės mokslo ir net tam tikrų
gamtos mokslų bei matematikos aspektus, išmokins jungti žinias
veiksme. Mokinių tėvai išugdys gebėjimus, reikalingus pilnaverčiam
bendravimui su vaikais. Tėvai taps daugiau išklausantys ir
suprantantys. Mokymų metu atsiradę iniciatyvūs asmenys pataps
regionuose sukurtų improvizacijos klubų ambasadoriais. Šie asmenys
kartu su jaunimo organizacija bus apmokyti teikti metodinę pagalbą
mokyklos bendruomenės nariui, norinčiam, kad naujai įgyti įgūdžiai
taptų nauju įpročiu.