Varėnos „Ryto“ progimnazijos ir „Merkio“ gimnazijos Merkinės V. Krėvės skyriaus vadovai, STEAM koordinatoriai ir gamtos mokslų mokytojai baigė integruotos biologijos, chemijos ir fizikos neformaliojo ugdymo programos rengimą.
Sukurta integruota programa, skatinanti patyriminį mokymąsi. Tikimasi, kad patyriminis gamtos mokslų mokymasis įtakos mokinių motyvaciją ir gamtamokslinių dalykų supratimą.
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
STEAM koordinatorės Aldutė ir Rūta
Keturias valandas trukusioje edukacinėje programoje VU gamtos mokslų fakultetų studentai mokiniams pasakojo apie DNR sudėtį, funkcijas bei tyrimo būdus. Kiekvienas mokinys išbandė modernią mokslo įrangą: automatines pipetes, purtykles, PGR bei elektroforezės prietaisus. Išmokus naudotis automatinėmis pipetėmis, šie įgūdžiai pravertė dalyvaujant „Pipetavimo konkurse“ bei atliekant tyrimą su DNR, kurio veiklose DNR fragmentai buvo dauginami polimerazinių grandinių reakcijų (PGR) metu.
Itin įtraukiantis eksperimentas buvo apie erkinio encefalito viruso ar Laimo ligą sukeliančios bakterijos Borelia DNR tyrimą atliekant ektroforezę
Išklausę teoriją ir atlikę laboratorinius darbus mokiniai buvo apdovanoti VU ir „Thermo Fisher Scientific Baltics“ atminimo prizais, mokiniai gavo „Mobiliosios bioklasės“ programos tyrėjo pažymėjimus. Veiklos vykdomos „Tūkstantmečio mokyklos II“ projekte. Foto
Į projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ STEAM veiklas įsitraukė mažieji mūsų gimnazijos bendruomenės nariai. O gimnazijoje ant stogo žydi tulpės Tai ilgalaikio 2 klasės mokinių projekto „Tylus augalų gyvenimas“ rezultatas. Koks augalo gyvenimo ciklas, geriausia suprasti per patyriminį mokymą(si). Taigi, pasitelkę tėvelių pagalbą (nupirko svogūnėlius), nusprendėme lauko klasėje auginti tulpes. Buvo sunku patikėti, kad gėles sodinti reikia rudenį. Ne vienam rūpėjo, kaip tie maži svogūnėliai ištvers žiemos šaltį. Kaip nekantriai laukėme pavasario. Ir štai. Pagaliau! Tiek džiaugsmo ir šypsenų vaikų veiduose gali palikti ir gležnas tulpės žiedas Foto
Vykdant projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ STEAM veiklas gegužės 2 dieną gimnazijoje svečiavosi VU Matematikos ir informatikos fakulteto dėstytojas prof. dr. Povilas Treigys. III–IV gimnazijos klasių mokiniams jis pravedė pamoką „Biologinis neuronas ir perceptronas: smegenų modelis, padedantis tirti natūralųjį intelektą“. Dėstytojas pamokos metu aptarė, kas yra neuronas, išnagrinėjo, kokios yra pagrindinės jį sudarančios dalys. Neuronui atkartoti sudarė paprasčiausią modelį ir parodė, kaip galima elementarių sudėties ir atimties operacijų pagalba apmokyti „dirbtines smegenis“ išspręsti logines operacijas. Kaip sakė Povilas Treigys, dažnai spręsdami uždavinius net nesusimąstome, o kaip gi žmogus geba spręsti problemas, atpažinti objektus, įvykius, kaip veikia žmogaus smegenys, ir pabandė į šiuos klausimus atsakyti.
VU dėstytojas, Duomenų mokslo ir skaitmeninių technologijų instituto mokslo darbuotojas, doc. dr. Martynas Sabaliauskas vedė nuotolinę pamoką „Parametrinės kreivės ir parametriniai paviršiai“. Pamokos tikslas – pritaikyti turimas matematikos žinias ir suprasti, kaip yra sudaromos parametrinės kreivės ir paviršiai, apžvelgti šių kreivių ir paviršių atskiras klases, jų pritaikymą praktikoje. Mokiniai susipažino su dar neregėtu geometriniu pasauliu panaudojant interaktyvias kreivių ir paviršių vizualizacijas. Foto
VU Matematikos ir informatikos fakulteto dekanatas vykdo projektą „Pamoka su universiteto dėstytoju“, kai universiteto dėstytojas atvyksta į mokyklą vienai pamokai pakeisti mokytoją. Šios veiklos susijusios su „Tūkstantmečio mokyklos II“ projektu. Balandžio 15 dieną gimnazijoje viešėjo VU Matematikos ir informatikos fakulteto dėstytojas doc. dr. Andrius Grigutis. Jis III–IV gimnazijos klasių mokiniams vedė pamoką „Apie aritmetines ir geometrines progresijas“. Pamokos metu buvo galima sužinoti apie aritmetinių ir geometrinių progresijų sumavimo formulių
prigimtį, išvysti įdomių progresijų ryšių su plotų ir tūrių skaičiavimais. Kaip sakė Andrius Grigutis, daug ką galime skaičiuoti tiesiog tiesmukai, tačiau stabtelėjus ir akimirką atidžiau pagalvojus, dažnai pavyksta surasti trumpesnį ir efektyvesnį algoritmą norimam rezultatui gauti. Foto
Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“
Projekto Nr. 10-012-P-0001
Projekto trukmė: 2024 m. sausio 31 d. – 2026 m. balandžio 30 d.
Projekto finansavimo suma – 120 020 428,53 Eur.
Tinkamų finansuoti lėšų suma – 120 077 883,61 Eur.
Projekto aprašymas
Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.
Projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ tikslas – projekte dalyvaujančiose Lietuvos savivaldybėse sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo(si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti. Šiuo projektu įgyvendinama dalis „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos: vykdomos veiklos 36 Lietuvos savivaldybėse (II srautas).
Projekto veiklos:
1) mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas;
2) infrastruktūros kūrimas, plėtra ir atnaujinimas;
3) mokyklų veiklos tobulinimas keturiose srityse: lyderystė veikiant, įtraukusis ugdymas, kultūrinis ugdymas, STEAM ugdymas;
4) konsultavimas, rekomendacijų ir analizių rengimas;
5) projekto veiklų sklaida (viešinimo ir komunikacijos veiklos). Projekto tikslinė grupė – bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai.
Projekto tikslinės grupės – bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojai, jų vadovai, mokiniai ir mokyklų bendruomenės.
Varėnos r. Merkinės Vinco Krėvės gimnazija yra projekto partnerė ir įgyvendina 1-3 punkte numatytas veiklas:
- Bus atliktas aktų salės paprastasis remontas, salė bus pritaikyta bendruomenės renginiams, formaliam ir neformaliam ugdymui organizuoti;
- Bus atliktas muzikos ir dailės klasių remontas, patalpos pritaikytos meninio ir kultūrinio formaliojo ir ugdymo veikloms;
- Kultūriniam ugdymui bus įrengta lauko klasė (geokupolas);
- Patalpa nusiraminimui, poilsiui ir sensoriniams poreikiams atliepti bus aprūpinta reikalinga įranga;
- Logopedo/specialiojo pedagogo kabinetas bus aprūpintas trūkstamomis priemonėmis reikalingomis šio specialisto darbui;
- Bus įsigyta įgarsinimo ir apšvietimo įranga, muzikos aparatūra, naujos kėdės aktų salei;
- Gamtos mokslų laboratorija bus aprūpinta baldais, įsigytas interaktyvus ekranas.
- Bus organizuojami gerosios patirties dalijimosi renginiai kartu su Varėnos „Ryto” progimnazijos pedagoginiais darbuotojais;
- Bus perkamos psichologo paslaugos bendruomenės narių konsultavimui;
- Kartu su Varėnos „Ryto” progimnazija ir Varėnos „Ąžuolo” gimnazija bus sukurtas ir taikomas bendradarbiavimo ir komandinio darbo algoritmas, atpažįstant ir teikiant švietimo pagalbą visose mokymosi pakopose;
- Kartu su Varėnos „Ryto” progimnazija bus organizuojami metodiniai pasitarimai pagalbos vaikui teikimo, konsultavimo ir veiklų planavimo klausimais;
- Bus parengta ir įgyvendinta 36 valandų integruota biologijos, chemijos ir fizikos neformaliojo ugdymo programa.
Siekiami rezultatai
- Padidėjusi pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
- Padidėjusi PUPP metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
- Padidėjęs vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose;
- Padidėjusi mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdomų integruotai bendrosios paskirties mokyklose, dalis;
- Padidėjusi švietimo pagalbą gaunančių mokinių dalis;
- Padidėjusi tris ir daugiau valstybinių brandos egzaminų išlaikiusių abiturientų dalis;
- Padidėjusi neformaliojo švietimo veikloje dalyvaujančių mokinių dalis